Cs:Go Wprowadzenie do tworzenia map po przez warsztat steam

Cs:Go Wprowadzenie do tworzenia map po przez warsztat steam

Cs:go wprowadzenie do tworzenia map

Cs:go ostatnimi czasy stał się jedną z najpopularniejszych gier, ikoną e-sportu tak więc wielu graczy próbuje swoich sił w grze ale nie tylko, fani tworzą również swoje modele broni (skinów) jak i nowe mapy często wysoko oceniane przez innych graczy. Ten artykuł został stworzony aby wprowadzić was nieco w proces tworzenia takich map.

Od czego zacząć i czego potrzebujemy:

-Client steam oraz konto steam (podstawa)

-gra counter strike: global offensive (do testowania naszych map)

Hammer World Editor (edytor którym będziemy tworzyć nasze mapy)

Gdy już mamy niezbędne narzędzia możemy zaczynać naszą zabawę z edytorem Valle Hammer World Editor. Dlaczego ten edytor ? ponieważ jest to oficjalny edytor firmy Valle pozwalający tworzyć elementy gry nie tylko do counter strike ale także innych gier Valle jak np. half life, Day of defeat, team fortress czy inne produkcje. Istnieje wiele filmów na youtube oraz poradników w internecie opisujących działanie narzędzia, dlatego w artykule zostaną opisane podstawy korzystania z programu. Tak więc zapraszamy do tworzenia nowych map i chwalenia się nimi w komentarzach

Skąd podbrać Hammer world editor?

Możemy go wyszukać na steamie lub pobrać z poniższych linków

Wersja programu w poniższych linkach: 3.4 Final

http://www.speedyshare.com/2GqMC/VHE-csgofan.pl.zip

http://catshare.net/xh0iCze3N0wQ5Gc1

http://turbobit.net/fyilgvi29df2.html

Po instalacji naszego programu instalujemy patcha VHE w tym samym folderze w którym zainstalowaliśmy hammera. Po odpaleniu hammera robimy wstępną konfigurację naszego programu:

Tworzenie map cs:go csgoleveleditor1-csgofan.pl

Następnie wchodzimy w narzędzia -> opcje -> dodaj wad teraz wchodzimy do katalogu z naszą grą i znajdujemy plik: halflife.wad

csgoleveleditor2-csgofan.pl

Po dodaniu wada wchodzimy w zakładkę konfiguracja gry wybieramy nasz typ gry lub wpisujemy nazwę np: counter strike

csgoleveleditor3-csgofan.pl

Następnie wskazujemy ścieżkę gdzie będzie nasz plik definicji gry:

csgoleveleditor4-csgofan.pl

Wybieramy format tekstur i zmieniamy domyślne ustawienia obiektu punktowego na „light”

A domyślny obiekt solidny na „func_wall”

csgoleveleditor5-csgofan.pl

Następnie podajemy ścieżkę do silnika naszej gry znajdującego się w folderze z grą w podfolderze Valve.

csgoleveleditor6-csgofan.pl

I na koniec podajemy ścieżkę do plików rmf znajdujących się w folderze z grą podkatalogu maps.

Teraz pora na zakładkę „Konfiguracja gotowej mapki” w którym ustawiamy gdzie nasza mapa ma być otwierana- > wybieramy naszego klienta gry counter strike oraz kompilator który znajdziemy w folderze z „Hammerem” a nazywa się on: hlcsg

csgoleveleditor7-csgofan.pl

Oraz dwa inne kompilatory z tego samego folderu: hlbsp i hlvis

csgoleveleditor8-csgofan.pl

Ostatnie dwie opcje to wskazanie katalogu dla kompilatora oświetlenia oraz to gdzie mają się zapisywać nasze skompilowane mapy:

csgoleveleditor9-csgofan.pl

Naciskamy ok i mamy skończoną konfigurację naszego programu. Teraz możemy zabierać się za tworzenie map.

Klikamy plik nowy i ukazuje nam się ekran jak poniżej.

Tworzenie map cs:go csgoleveleditor10-csgofan.pl

Tworzenie map cs:go – Co warto wiedzieć o edytorze:

Edytor pozwala nam zapisać mapy w takich rozszerzeniach jak: vbsp · vvis · vrad · vmpi

Jednym z naszych głównych narzędzi w edytorze będą pędzle (brushes) bez nich nasza mapa by nie powstała. Pędzle są umieszczone po lewej stronie w naszym panelu może je również wywołać skrótem klawiszowym: ctrl+b.

Kolejnym ważnym elementem są podmioty (entities) służą one do wykonywania pewnych specjalnych działań jak np. oświetlenie jakiegoś elementu, pomieszczenia lub określenia jakiejś ścieżki poruszania np. bota czy npc. Dzielą się one na dwie kategorie jedna to: punktowe podmioty istnieją one w jakimś określonym punkcie na naszej siatce edytora są najczęściej stosowane do takich rzeczy jak: ustalanie punktów odrodzenia postaci, oświetlanie otoczenia, dźwięków, rekwizytów. Natomiast dużo szersze działanie posiadają podiomty pędzla (brushes entities) aby ich używać potrzebujemy wcześniej dodanych i zdefiniowanych pędzli (brushes).

Mieliśmy pędzle i podmioty teraz pora na Tekstury definiują one to jak będzie wyglądał nasz element po użyciu pędzli. Najlepiej zająć się teksturowaniem po przez narzędzie: toolstrigger lub toolsnodraw. Przydatną rzeczą tutaj jest możliwość ukrywania tekstur dla łatwego i szybkiego podglądu naszego modelu.

Tworzenie map cs:go – Ważne wymiary przydatne przy tworzeniu map:

Postacie: Wysokość Gracza stojącego: 72

Wysokość Gracza kucającego: 54

Szerokość gracza: 32

Minimalna wysokość gracza aby przejść pod przeszkodą: 73

Minimalna wysokość gracza aby przejść pod przeszkodą kucając: 55

Minimalna szerokość gracza aby przejść pomiędzy przeszkodami: 33

Skok bez przykucania: 54

Skok z przykucem: 64

Mapa:

Średnia wysokość ściany: 128

Średnia głębokość ściany: 16

Średnie wymiary drzwi: 56X112

Przykładowe proporcje:

csgoleveleditor11-csgofan.pl

Tworzenie map cs:go – Trochę skrótów klawiszowych:

Shift+s -> selection tool narzędzie zaznaczania z głównego panelu

Ctrl+t -> przywiązanie do danego pędzla

Ctrl+e -> wstawianie podmiotu punktu (point entities)

Shift+a -> nałożenie tekstury

Ctrl+n-> tworzenie nowej mapy

Tworzenie map cs:go – Słowniczek pojęć:

Brushes- pędzel

Brush entities- podmiot pędzla

Point entities- podmiot punktowy

Textures- tekstury

Proportion- proporcje

Dimension- wymiary

Najważniejsze linki które pomogą nam stworzyć nasze wymarzone mapki:

http://www.wikihow.com/Make-a-Map-With-Valve-Hammer-Editor

http://www.worldofleveldesign.com/categories/cat_csgo.php

Readers Comments (1)

  1. Łowca Diablo 3 15 listopada 2017 @ 17:42

    Znacie jakieś osoby które stworzyły by mi mapę według pewnych wytycznych ?

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Akceptuję zasady Polityki prywatności

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.